Telefon: 33 49 80 801, Komórka: 600 114 350,
Złote rady dla początkującego Pilota Wycieczek

Kilka takich dobrych, „złotych rad” dla początkującego, nowego w zawodzie Pilota Wycieczek z opisem, rozwinięciem dlaczego akurat taka rada ;-)

Złote rady Pilota Wycieczek1. Nigdy nie mówić jeśli nie jest się czegoś pewnym. Albo zawsze mówić, że „coś zależy od…. może być tak albo tak”.
Turyści uwielbiają, gdy się coś akurat nie sprawdzi, jest inaczej, jest inne niż miało być. Wtedy są o to powody do pretensji, albo marudzenie.

 

2. Nie dać się nabrać na gierki typu „ja też byłem pilotem/przewodnikiem” i robiłem to inaczej.
Zawsze należy być pewnym siebie i tego co się robi, najlepiej być w 100% a nawet w 120% pewnym słuszności. Turyści muszą być pewni, że wiesz co mówisz i co robisz jesteś tu „Przednikiem stada!” Jeśli coś jest inaczej no cóż trzeba improwizować.

 

3. Miej zawsze wszystko „na piśmie” i na wszystko miej pisemne potwierdzenie. Od Biura, od nauczyciela, od hotelu, od Turysty, od Uczestnika itd...
Niestety ale trzeba wszystko mieć „na papierze”, jak jest dobrze – to jest dobrze, ale jeśli coś wyniknie?, coś się stanie? ludzie mają jakąś „dziwną sklerozę”, nie pamiętają, nie przypominają sobie…
Niestety Polacy są coraz bardziej roszczeniowi i takie zabezpieczenie w postaci dokumentu „na piśmie” to jedyna przed tym realna obrona! Dokument taki udowodni Twoją rację! a w sytuacjach krytycznych, ochroni Cię w Sądzie, Prokuraturze, Policji…

 

4. Licz pieniądze po 3 razy, 3 razy dziennie.
Rozrządzasz, zarządzasz cudzymi pieniądzmi (Biura Podróży, uczestników) i za nie odpowiadasz. Nie może być tu sytuacji zgubiłem?> wydałem? nie wiem gdzie ile i na co…

 

5. Nigdy nie spoufalaj się z Turystami, Uczestnikami… i uważaj z kim zawierasz znajomości.
Turyści są bardzo mili jeśli mają w tym własny interes, coś chcą coś potrzebują. Jednak chwilę później idą do swoich kolegów, koleżanek i zapominają o przysłudze Pilota Wycieczek, często tez chwalą się co im się udało „zdobyć” a cała reszta będzie miała o to pretensje i uwagi. I reklamację masz gwarantowaną…
Wszyscy Turyści muszą być równo traktowani, nie ma lepszych, gorszych, znajomych itd… wszyscy maja to samo i te same świadczenia.
Nie warto też wyjawiać zawodowe czy prywatne szczegóły, bo nie wiadomo kto i co z taką wiedzą zrobi… co napisze? i do kogo? lub to napisze gdzie?.

 

6. Nie wyręczaj Turystów we wszystkim, ogranicz to do minimum oczywiście przy zdrowym rozsądku.
Nigdy nie uda Ci się zadowolić Turystów w 100% i  tak będą mieli „o coś” pretensję. Tacy niestety są polscy turyści…

 

7. „Głupich pilotaży” się nie bierze. Nie jedź razem z organizatorem.
Naprawdę zastanów się 3 razy, zanim pojedziesz z tanim biurem podróży. Choćbyś był podręcznikowym ideałem Pilota Wycieczek, taka „tania wycieczka” nigdy nie spełni wyobrażeń turysty… czyli będą skargi i reklamacje! A wycieczki typu: groupon – są najtańsze, po kosztach i najniższej jakości.
Nie bierz pilotażu jeśli masz wątpliwość co do organizatora, czy przygotowania wycieczki, organizacji wycieczki – zwykle są potem problemy od organizacji, po wypłacenie za pilotaż. Dodatkowe Twoje koszty, stres, nerwy… Oceń czy program jest do zrealizowania.
Organizator… ma zorganizować wyjazd, a podczas wspólnego wyjazdu często będzie Cię poprawiał, utrudniał, przejmował Twoje kompetencje, ewentualnie „po cichu uczył się” Twojej pracy, trasy, kraju itd… A na statku – jest tylko 1 Kapitan!

 

8. Z Kierowcą/Kierowcami staraj się żyć dobrze.
Tak naprawdę na całej wycieczce, to jedyne osoby, które w razie problemów staną po Twojej stronie i uratują Ci cztery Litery… – i przed szefem, i przed turystami. Z Kierowcą/Kierowcami tworzysz  załogę! Załoga pracuje wspólnie i razem. Oczywiście nie jesteś też chłopcem na posyłki kierowców
Współpracuj z kierowcami. Jeśli nie znasz trasy, jedziesz gdzieś pierwszy raz – powiedz to Kierowcy, Kierowcom, ale jeśli dobrze znasz trasę – to nie bój się postawić na swoim.

 

9. Graj fair ze „starszymi” kolegami (Pilotami Wycieczek) i zachowaj właściwą etykę w pracy.
Jeśli postępujesz „w porządku”, dzisiaj Ty pomożesz innemu Pilotowi Wycieczek? innym razem On (lub ktoś inny) pomoże Tobie. „Dzika konkurencja” między Pilotami (Pilotkami) wycieczek - naprawdę nie ma sensu…

 

10. Nie bój się podejmować decyzji, bo dobra decyzja to szybka decyzja. Zapomnij o „nie wiem co zrobić, nie mogę, nie umiem…”.
Jako Pilot Wycieczek, musisz podejmować czasami szybkie decyzje do zmieniających się okoliczności… Musisz się uczyć, douczyć, być zaradny, a czasami wręcz być geniuszem i to cudotwórcą!

 

11. Jadąc zagranicę, przygotuj się kulturowo, sprawdź koszty…
Sprawdź np. jakie są koszty roamingu (za swoją komórkę Ty płacisz!), jakie są zwyczaje ogólnie przyjęte, „nie pisane”. Przygotuj się o danym kraju, miejscu, regionie… Dobre przygotowanie procentuje, złe i słabe rodzi trudności i improwizację.

 

12. Nie zrażaj się pierwszymi niepowodzeniami.
Niestety, „nie od razu Kraków zbudowano”, a nie myli się ten co nic nie robi! Doświadczenie i czasem wiedza przychodzi z czasem, z kolejnymi wyjazdami. Nikt też z nas nie jest doskonały – ale warto do takiej doskonałości dążyć, starać się być ja najlepszym.

 

13. Trzymaj fason, „Człowiek na poziomie powinien trzymać się w Pionie!”
Zawsze i wszędzie bądź kulturalny, wychowany, trzymaj Poziom! Do turystów tylko Per Pani i Pan… Nie pije się w Pracy i na pewno nie z Turystami!!!

 

14. Staraj się traktować Turystę, tak jak byś chciał/chciała, żeby była traktowana Twoja babcia/mama/tata na wycieczce, wczasach.
Nie zapominaj o tym, że to co jest dla Ciebie oczywiste, Turysta musi się tego czasem dopiero nauczyć, poznać, zrozumieć. A ogólnie: Turysta to też człowiek.

15. Pamiętaj, że spełniasz ludzkie marzenia, a to wymagające zadanie!
Jako Pilot Wycieczek często będziesz "czarodziejem" spełniającym marzenia turystów, nie zepsuj tych marzeń turystom. Warto czasem okazać trochę własnej mocy i "zaczarować" świat, przecież... spełniasz marzenia innych.

 

Serdeczne podziękowania dla:

- Sławomira,

- Olgi,

- Larysy,

- Tomka,

- Gracji,

- Natalii,

- Karoliny…
Których rady tu zebrano, spisano i dodano też nasze własne.

 
Zobacz
także:
Zadaj pytanie
Oddzwonimy

Kontakt

Kursy i szkolenia Pilota wycieczek (i nie tylko): Kursy@wadi.pl 
Wynajem, zlecenie dla Pilota Wycieczek: Pilot-wycieczek@wadi.pl
Telefon: 33 49 80 801 Komórka: 600 114 350 GG: Pilot.wadi Skype: Pilot.wadi

Statystyka Pilot-wycieczek.wadi.pl

Wynajem Profesjonalnego Pilota Wycieczek - to gwarancja udanej wycieczki.

Kursy i Szkolenia Pilotów wycieczek, Szkolenia Turystyczne, Szkolenia dla Pracowników Turystyki.

Korzystanie z serwisu Pilot-wycieczek.wadi.pl oraz Kursy.wadi.pl jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Pilot-wycieczek.wadi.pl oraz Kursy.wadi.pl 
Opublikowane na stronach Pilot-wycieczek.wadi.pl oraz Kursy.wadi.pl informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

Piloci-wycieczek.wadi.pl - Wynajmujemy profesjonalnych Pilotów Wycieczek, Organizujemy Szkolenia i Kurs dla Pilotów Wycieczek, zapisz się na nasz kurs Pilotów Wycieczek i zdobądź nowe ciekawe uprawnienia zawodowe. Mamy zajęcia w małych grupach, instruktorami są doświadczeni Piloci Wycieczek. Podczas naszego kursu Pilotów Wycieczek przerabiane są realne sytuacje i zdarzenia na wycieczkach. Realne szkolenie, ciekawe wykłady, cenne rady – zostań profesjonalnym Pilotem Wycieczek. Korzystaj z naszych szkoleń i kursów doskonalących.

Ty też możesz zostać Profesjonalnym Pilotem Wycieczek, ku zadowoleniu Turystów i Touropertaorów. Dobry profesjonalny Pilot Wycieczek to gwarancja udanej wycieczki. Bądź profesjonalistą, rzetelnym i dokładnym w pracy Pilota Wycieczek - to jakość, duża ilość zleceń i dobre wynagrodzenie.
Copyright by KSI Media 2013. All rights reserved.
Dodano produkt do koszyka
L.p. Sposób przesyłki Opis Cena netto VAT Cena brutto -
1 Odbiór osobisty Odbiór osobisty 0,00 23 0,00
2 Przesyła kurierska DHL Przesyłka kurierska DHL - dostawa na następny dzień 20,33 23 25,01
3 Poczta Polska - pobranie Poczta Polska - pobranie 16,00 23 19,68